عینک آفتابی مناسب برای رانندگی

عینک آفتابی مناسب برای رانندگی

عینک آفتابی مناسب برای زمان رانندگی کردن؟؟؟

وقتی به زمان و مکانی که بیشتر در آن از عینک آفتابی استفاده میکنیم فکر می کنید ، ممکن است ذهن شما مستقیم به کنار سواحل دریا یا کویر های بیابانی که در اطرافمان هستند برود.  همانطور که دوست داریم باور کنیم که همه در ساحل زندگی می کنند ، بسیاری از ما برای یک کار معمولی تر، از عینک آفتابی استفاده می کنیم: مثل رانندگی

طبق مقاله انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) ، به طورمتوسط آمریکایی ها هر ساله حدود ۱۷۶۰۰ دقیقه رانندگی می کنند. رفت و آمد به محل کار ، انجام کارهای آخر هفته ، سفرهای کاری ، تعطیلات – لیست همچنان ادامه دارد.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که بدون عینک آفتابی رانندگی می کنید ، نه تنها در این مرحله چشم های شما از شما متنفر هستند ، بلکه ممکن است  برا اثر اثر خیرگی بیش از حد به جاده و خستگی فراوان چشمانتان سبب کوری موقت و تصادف گردد.

قبلاً از عینک آفتابی استفاده کرده اید؟

خوب ، ممکن است هر مدل عینک آفتابی مردانه یا زنانه ای با هر رنگ لنزی و هر سایزی از نظر شما خوب به نظر برسند ، اما آیا آنها بهترین گزینه برای زمان رانندگی هستند؟

چرا ممکن است عینک آفتابی شما برای رانندگی مضر باشد؟؟؟

عینک آفتابی برای محافظت در برابر خیرگی چشم هنگام رانندگی بسیار عالی است ، این به معنای دید بهتر ، حفظ امنیت شما و دیگران در جاده است. روشنایی شدید و بازتاب های نور در جاده از سطح ماشین ها می توانند در هنگام رانندگی اختلال در دید ایجاد کنند و علت یک تصادف عجیب و غریب باشند.

اگر پنجره ماشینتان پایین باشد ، باد خشک و گرد و غبار مزاحمت های اضافی برای دید و چشمان شما میتواند ایجاد نماید. عینک آفتابی به همان سادگی که در همه جا وجود دارد می تواند از این عناصر محافظت کند. لنزهای پلاریزه یا آینه ای بهترین محافظت را در برابر نور خورشید (و اشعه ماورابنفش مضر) دارند.

کور کردن نور خورشید شوخی ندارد ، به همین دلیل مهم است که یک عینک آفتابی خوب در ماشین نگه دارید. از طرف دیگر، دیدن سایه اشتباه می تواند پشت فرمان خطرناک باشد. به همین دلیل است که برخی سایه های ایجاد شده که به دلیل کیفیت پایین و انتخاب رنگ نامناسب عدسی عینکتان هست میتواند سبب بروز حوادث نا خواسته گردد.

به این نکته حتما توجه داشته باشید که در یک روز روشن ، میزان نوری که به شبکیه چشم می رسد بسیار زیاد است و شبکیه نمی تواند به اندازه کافی بسته شود تا میزان نور ورودی به چشم را کاهش دهد. این باعث می شود که مدام چشمک بزنید ، که همچنین می تواند باعث سردرد و حالت تهوع شود.

هنگام خرید عینک آفتابی چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

عینک آفتابی مناسب برای رانندگی

۱- عینک هایی که عدسی آنها خیلی تیره هستند.

عینک های آفتابی زنانه یا مردانه بر اساس درصد انتقال نور در یکی از پنج دسته قرار می گیرند. لنزهای واضح ۸۰٪ – ۱۰۰٪ نور را از طریق لنزهای خود عبور می دهند ، در حالی که تاریک ترین عینک آفتابی ممکن است فقط ۳٪ – ۸٪ نور را امکان پذیر کند. میزان توصیه شده برای انتقال نور برای رانندگی در عینک آفتابی بین ۱۸٪ – ۴۳٪ نور است. اما حرف ما را قبول نکنید – برای اطلاعات بیشتر به چند تصویری که در ادامه وبلاگ قرار داده شده است توجه نمایید.

۲- عدسی هایی با رنگ نا مناسب

همه رنگ بندی ها در عینک های آفتابی با یکدیگر برابر نیستند. اگر رنگهای آبی ، سبز روشن ، صورتی یا قرمز مورد پسند شما است ، پس ما خبرهای بدی برای شما داریم. استفاده کردن از عینک های آفتابی که از این رنگبندی ها در عدسی های خود تعبیه گردیده است، در زمان رانندگی کردن وحشتناک هستند. اگرچه این رنگ ها مطمئناً شیک هستند و لنزهای رنگارنگ سرگرم کننده هستند ، اما متأسفانه رنگ های مهم  در هنگام رانندگی را تحریف می کنند. مثل چراغ قرمز

لازم به ذکر میباشد که، عینک های آفتابی با برچسب ایمنی برای رانندگی از این قاعده مستثنی هستند.

بهترین رنگ لنز های عینک آفتابی برای زمان  رانندگی لنزهای خاکستری ، کهربا و رنگ مسی است که یکپارچگی رنگ را حفظ می کند. رنگ های مسی و کهربا کنتراست را افزایش می دهند و آنها را به بهترین گزینه برای رانندگی تبدیل می کند. اگر به دنبال دیدن نمای واضح هستید ، پیشنهاد می کنیم یک عینک آفتابی با لنزهای کهربا یا مسی پیدا کنید – و در صورت پلاریزه بودن ، نقاطی که سبب ایجاد مشکل در حین رانندگی مثل ایجاد سراب در سطح جاده میشود را از بین میبرد.

عینک آفتابی مناسب برای رانندگیعینک آفتابی مناسب برای رانندگی

۳- عینک های آفتابی که بسیار حجیم میباشند

اگر هیچ دستورالعمل خاصی برای فریم های عینک آفتابی وجود ندارد ، اما اکیداً توصیه می کنیم به سراغ سبکی بروید که به شما امکان دیدن واضح و روشن از هر زاویه را بدهد.

عینک های آفتابی که بسیار حجیم هستند میتوانند سبب ایجاد اختلال برای دیدن محیط پیرامون شود. عینک های حجیم  را برای زمانی که در ساحل پیاده روی میکنید یا مشغول کوهنوردی میباشد استفاده کنید. توجه کنید که ، عینک های آفتابی با دسته های نازک برای رانندگی مناسب هستند زیرا بینایی را مبهم نمی کنند.

فریم های بیش از اندازه بزرگ، که توسط افراد مشهوری مانند ویکتوریا بکهام و پاریس هیلتون مشهور شده اند ، می توانند دید محیط پیرامون شما را مسدود کنند و دیدن خطرات احتمالی موجود در جاده را دشوارتر کند در نتیجه خطر تصادفات را افزایش دهد.

قابهایی با لنزهای بزرگ و بازوهای نازک ، مانند عینک آفتابی خلبانی ، برای محافظت از چشمان شما در برابر آفتاب ، مناسب هستند.

بهترین عینک آفتابی زمان  رانندگی عینکی میباشد

۴-خریداران باید به دنبال عینک آفتابی با عنوان “UV 40” باشند.

بهترین عینک آفتابی زمان  رانندگی عینکی میباشد که علاوه بر پلاریزه بودن و داشتن رنگ عدسی مناسب دارای قابلیت UV 40 باشد. مهمترین عامل برای خرید یک عینک خوب زمان رانندگی این است که اطمینان حاصل کنید که عینک آفتابی شما توان این را دارد که  ۹۹-۱۰۰٪ از اشعه UV-A و UV-B را مسدود کند.

عینک آفتابی آنتی رفلکس چقدر خوب است؟

عینک هایی که دارای قابلیت آنتی رفلکس میباشند نسبت به عینک های معمولی در زمان رانندگی بسیار مناسب میباشند چون این قابلیت را دارند تا از ایجاد کردن مشکل توسط بازتاب نوری که از بدنه ماشین های در اطراف ما به سمت چشمان ما ساطع میشوند جلوگیری نمایند.

آیا واقعاً مهم است عدسی ها از جنس پلاستیک ساخته شده باشند یا شیشه؟

نه ، (اما) لنزهای پلاستیکی سبک تر و پایدارتر از لنزهای شیشه ای هستند.

چه اتفاقی می افتد اگر از عینک آفتابی به مدت طولانی استفاده نکنید؟

این می تواند مشکلات جدی مانند آسیب شبکیه ، تخریب ماکولا یا حتی آب مروارید ایجاد کند. آب مروارید و تخریب ماکولا می تواند به دلیل (قرار گرفتن در معرض بیش از حد) در برابر اشعه ماورا بنفش و همچنین با استفاده از نوع نامناسب عینک آفتابی باشد. همچنین می تواند باعث سرطان پلک ها و پوست اطراف چشم شود.

تراکم رنگ

تراکم رنگ یکی دیگر از موارد مهم است. تراکم رنگ در ۴ مقیاس

کلاس 0 (واضح)

کلاس ۰ (واضح) – ۸۰٪ تا ۱۰۰٪ انتقال نور – مناسب برای رانندگی شبانه روزی

 

کلاس 1 (سبک)

کلاس ۱ (سبک) – ۴۳٪ تا ۸۰٪ انتقال نور – مناسب برای رانندگی در نور کم 

 

کلاس 2 (متوسط)

کلاس ۲ (متوسط) – انتقال نور ۱۸ تا ۴۳ % – مناسب برای رانندگی در نور متوسط 

کلاس 3 (تاریک)

کلاس ۳ (تاریک) – انتقال نور ۸ تا ۱۸ % – مناسب برای استفاده در نور شدید 

 

کلاس 4 (در مقابل تاریک)

کلاس ۴ (تیره) – انتقال نور ۳ تا ۸ % – در شرایط کاملاً روشن (ارتفاع زیاد) استفاده می شود، اما برای رانندگی در روز یا شب مناسب نیست.

 

کلاس ۰ (واضح) تا ۴ (بسیار تاریک) درجه بندی می شود و مهمترین عامل برای تعیین میزان نور برای رسیدن به چشم فرد استفاده کننده است. به عنوان مثال ، دو جفت عینک آفتابی با لنزهای خاکستری ، در صورت داشتن درجه تراکم متفاوت ، نور یکسانی را مسدود نخواهند کرد.

طبق قانون ، تمام عینک های آفتابی باید با تعداد تراکم قابل اجرا علامت گذاری شوند. نمودار زیر بهترین کاربرد برای هر سطح از تراکم رنگ را نشان می دهد:

در اینجا می توانید مشاهده کنید که عینک آفتابی ۳-۸٪ انتقال نور (کلاس ۴) هرگز نباید پشت فرمان قرار گیرند ، در حالی که کلاس ۰ فقط در صورت پوشیدن در روزهای ابری یا رانندگی در شب بسیار مفید است. رانندگی هنگام استفاده از عینک آفتابی با تراکم رنگی نادرست می تواند باعث کاهش تمرکز یا خواب آلودگی شود و خطر تصادفات جاده ای را افزایش دهد.

لنزهای حساس به نور و رانندگی

در حالی که بسیاری از افراد دوست دارند از عینک آفتابی با لنزهای حساس به نور – یا “فتوکرومیک” استفاده کنند که بسته به میزان قرار گرفتن در معرض نور ماورا بنفش ، تغییر چگالی رنگ را مشاهده می کنند ، لنزهای استاندارد فتوکرومیک یا Transitions برای استفاده در اتومبیل مناسب نیستند. وجود شیشه جلو اتومبیل می تواند تا ۴۰٪ از اشعه ماورا بنفش را مسدود کرده و سرعت تغییر رنگ لنزها را به تعویق بیندازد ، به این معنی که رانندگان می توانند در هر نقطه با سایه های نامناسب رانندگی کنند (یعنی خیلی روشن یا تاریک باشند).

با تشکر از زمانی که برای مطالعه وبلاگ عینک آفتابی مناسب برای رانندگی صرف نموده اید، در صورت داشتن هرگونه سوال و نظر میتوانید با واحد پشتیبانی فروشگاه ریبن مارکت در ارتباط باشید یا نظرات خود را برای ما ارسال نمایید تا در اسرع وقت پاسخ گویی نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی